مجتمع مسکونی ارغوان

سود سرمایه گذاری در ساختمان سازی بیشتر است یا ارز دیجیتال؟

خیلی از افراد به دنبال سرمایه گذاری برای دریافت سود بیشتر هستند. اما نمی دانند پول خود را در کدام زمینه سرمایه گذاری کنند! ساختمان سازی یا ارز دیجیتال! ممکن است برای خیلی از افراد سؤال شود ریسک سرمایه گذاری در کدام یک از این زمینه ها کمتر است؟!

نکته ای که وجود دارد این است که هیچ کدام از این زمینه ها بدون ریسک نیستند. تصمیم های به موقع برای دریافت سود بیشتر نقش مهمی بازی می کنند. برای اینکه بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید، بایستی بازار سرمایه گذاری مسکن و ساخت و ساز و ارز های دیجیتال و مزایا و معایب هر یک را به خوبی بدانید.

چرا سرمایه گذاری مهم است؟

در گذشته مردم با پس انداز می توانستند پول زیادی جمع کنند. اما امروزه به دلیل نوسانات و تورم های زیاد اقتصادی پس انداز کردن چندان سودآور نیست. در واقع تورم های پیش بینی نشده باعث از بین رفتن ارزش پول شما می شود. برای اینکه بتوانید ارزش پول خود را حفظ کنید، بهترین راهکار سرمایه گذاری در یک بازار امن است. بهترین بازار سرمایه گذاری، بازاری است که ارزش پول شما را همگام با تورم بالا ببرد. سرمایه گذاری بایستی به نحوی انجام شود که اگر باعث افزایش ارزش پول شما نشد، باعث کاهش ارزش پول شما هم نشود. اگرچه بازار های مالی زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد، اما می توان گفت بازار سرمایه گذاری مسکن یکی از قدیمی ترین و معتبرترین بازار های سرمایه گذاری در ایران بوده و هست.

سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال

بازار ارز های دیجیتال یک بازار خیلی جدید است. اما با این حال طی سال های اخیر بازار ارز های دیجیتال توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. در بازار ارز های دیجیتال خرید بیت کوین و اتریوم از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

بسیاری از افراد معتقدند که سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال ریسک بالایی دارد. زیرا هنوز قوانین مدون و مشخصی برای بازار ارز های دیجیتال به صورت رسمی وجود ندارد. اما پیش بینی می شود که استفاده از این بازار و ارز های دیجیتال در آینده ای نه چندان دور رواج زیادی پیدا کند و برای انجام معاملات مالی از ارز های دیجیتالی استفاده ی زیادی شود.

از سوی دیگر ارزش ارز های دیجیتال به بازار جهانی وابسته است و انتظار افزایش قیمت برای ارز های دیجیتال وجود دارد.

نکته ی خوبی که در مورد ارز های دیجیتال وجود این است که هر کسی با هر میزان سرمایه ای می تواند در این بازار سرمایه گذاری کند. برای سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال بایستی در یکی از سایت های ایرانی یا خارجی که در حوزه ی ارز های دیجیتال فعالیت دارند، یک حساب کاربری باز کنید. سپس از طریق تبدیل ارز، سرمایه و پول خود را به ارز دیجیتال مورد نظرتان تبدیل کنید. البته بایستی در نظر داشته باشید که ریال را هر سایتی تبدیل به ارز نمی کند. اگر برای سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال، ریال دارید، بایستی از طریق سایت های ایرانی اقدام کنید.

سرمایه گذاری در ساخت و ساز

یکی از محبوب ترین سرمایه گذاری ها در ایران، سرمایه گذاری در بازار مسکن و ساخت و ساز است. علت محبوبیت زیاد از سرمایه گذاری در مسکن و ساختمان سازی، سود این بازار در بلند مدت می باشد. طبق گزارشات، بازار مسکن و سرمایه گذاری در ساختمان سازی به خوبی می تواند ارزش پول را با توجه به تورم ها حفظ کند.

اما برای اینکه متوجه شوید که سود سرمایه گذاری در ساخت و ساز بیشتر است یا ارز دیجیتال بایستی فاکتور های مختلفی مانند شرایط اقتصادی کشور، ریسک پذیری، نقد شوندگی و انتظار بازدهی سود را به طور کامل بررسی کنید.

مقایسه ی بازار مسکن و بازار ارز های دیجیتال

مزایای سرمایه گذاری در بازار مسکن این است که علاوه بر اینکه ارزش پول افراد حفظ می شود، با خرید ملک و یا خرید زمین شما صاحب یک کالای فیزیکی می شوید که نسبت به آن اختیار تام دارید.

بازار مسکن نسبت به سایر بازار ها ریسک کمتری دارد. این نوع بازار برای افرادی که به دنبال امنیت بیشتر برای سرمایه گذاری هستند، مناسب تر است.

نوسانات بازار مسکن نسبت به ارزهای دیجیتالی خیلی کمتر است. بازار ارز های دیجیتالی تحت تأثیر عوامل خارجی و داخلی زیادی هست.

اما از سوی دیگر، سرمایه گذاری در بازار مسکن نیاز به بودجه بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال دارد.

در طولانی مدت بازار مسکن بسیار سود ده است. اما اگر به دنبال کسب سود های سریع و کوتاه مدت هستید، سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال بهتر است.

سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال نیاز به دانش و آگاهی های تخصصی دارد. درک بازار ارز های دیجیتال شاید برای همه ی افراد آسان نباشد.

بازار ارز های دیجیتال بسیار جدید است. بازار ارز های دیجیتال بدون نظارت دولت ها و بانک های مرکزی کشور ها فعالیت دارد. به همین دلیل سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال ریسک زیادی دارد. اگر کسی بدون آگاهی و شناخت وارد بازار ارز های دیجیتال شود، احتمال اینکه ضرر کند، زیاد است.

تبادلات ارز های دیجیتال در فضای بلاکچین انجام می شود. بلاکچین یک شبکه غیر متمرکز در دنیا می باشد. بدین معنا که فرد خاصی بر این شبکه نظارت و مدیریت ندارد.

اگر می خواهید در بازار ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنید، علاوه بر دانش اقتصادی بایستی دانشی کامپیوتری هم داشته باشید. تبادلات ارز های دیجیتالی در بستر اینترنت انجام می شود. برای اینکه مبادله شما از خطر حمله ی هکر ها در امان باشد، بایستی از کامپیوتر دانش خوبی داشته باشید.

برای حفاظت از ارز های دیجیتالی خود می توانید از کیف پول های مجازی استفاده نمایید. این کیف پول ها به صورت نرم افزاری، سخت افزاری، آنلاین و یا ترکیبی از اینها می باشد. بهترین نوع کیف پول، نوعی است که شما نسبت به آن اختیار کامل دارید. دسترسی به کیف پول های آنلاین و یا نرم افزاری و یا تحریم ها براحتی می توانند پول دیجیتالی شما را از بین ببرند.

انتقال ارز های دیجیتال در تبادلات مالی ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت به طول بیانجامد. کسانی که می خواهند در بازار ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنند، بایستی این موضوعات را بدانند.

نتیجه

سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال ریسک بیشتری دارد. سرمایه گذاری در این بازار نیاز به دانش فنی دارد. اما در صورت آگاهی از این بازار می توانید در کوتاه مدت سود کنید. سرمایه گذاری در بازار مسکن اگرچه دیربازده است، اما ریسک کمتری دارد و امن تر است. سرمایه گذاری در بازار ساختمان سازی در طولانی مدت سوددهی زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *